Finfin frokost

Jeg lovet meg selv at det skulle være slutt på grønnkålbloggingen, men jeg må bare beklage - her kommer et innslag til! Dette var min frokost i morges, og jeg er mett fremdeles - tre og en halv time etter :-)

1) Smoothie med grønnkål

1 grønnkålblad

1/2 banan

litt bringebær og en skvis sitron (for å få litt smak på det hele)

mandelmelk, kokosmelk, rismelk e.l.

1-2 ss proteinpulver

1 ss extra virgin kokosolje

Trenger jeg å skrive.... blendes?

2) Riskjeks x 3 med hjemmelaget majones og mitt nye favorittpålegg, nemlig King Oscar tunfisk med soltørket tomat (kjøpt på ICA). Dritgodt!

Hva liker du å spise til frokost?

9 kommentarer

SpiseElskeLeveNaturlig

01.09.2011 kl.18:36

Du må aldri slutte å blogge om slik næringsrik mat som grønnkålen :) Det er jo så herlig å lese slike super digge oppskrifter ;D Så takk for den, og ja, slik mat metter godt. Ha en fin kveld.

Helen - Kjernesunn Nordkvinne

01.09.2011 kl.22:43

Ah - takk for tunfisk-tips! (*løper til ICA for å kjøpe*)

Une

01.09.2011 kl.23:12

Helen: Ingen årsak ;-)

Une

01.09.2011 kl.23:13

SpiseElskeLeveNaturlig: Tenkte ikke slutte helt da, men gi det en liten pause måske ;-)

supermatforbarn

02.09.2011 kl.11:27

Nå er du skyld i at jeg tenker på grønnkål og plommekompott hele dagen- om dagen! God helg :)

Eli

10.09.2011 kl.20:31

Føler meg som en gledesdreper nå: men tunfisk inneholder mye kvikksølv (øverst i næringskjeden). Bør ikke spises av gravide eller folk med tungmetallproblem. Mener jeg så et sted på bloggen din at du ble dårlig av sunchlorella? Det kan dessverre bety at du har et kvikksølvproblem :(

Une

12.09.2011 kl.13:08

Eli: Neida, ingen gledesdreper :-) Og jeg er glad for slike innspill. Jeg syns selv jeg generelt er veldig sunn og spiser mye "ren" mat, derfor syns jeg at jeg ikke trenger ta hensyn til absolutt alt. Og det er jo ikke slik at jeg spiser tunfisk daglig. Når det gjelder sønnen min er jeg enda mer nøye, fordi jeg må være det. (Jeg blir ikke dårlig av chlorella, men merker på magen når jeg bruker det).

Stein Julius

14.03.2013 kl.13:20

Hei.

Til frokost spiser jeg: kål, blomkål, broccoli, purrel løk og hvitløk med ca 150 gr. kjøtt eller ca 200 gr fisk, alt kokt. Masse volum, lite kalorier og holder til langt ut på dagen.

Une

14.03.2013 kl.20:09

Stein Julius: Høres ut som en fornuftig frokost. Jeg spiser nok også litt annerledes enn jeg gjorde da jeg skrev dette innlegget. Litt mindre karbo. Men så spiser jeg også kanskje litt annerledes omm sommeren enn om vinteren (smoothie hører mere sommeren til :-)

Skriv en ny kommentar

Une

Une

40, Mandal

En blogg til inspirasjon for deg som av ulike årsaker ikke spiser gluten og melkeprodukter. Hel, ren, ekte mat laget fra bunnen av. Her vil du også finne tips til en grønnere hverdag og annet som tilhører det naturlige univers :) Lenger ned på siden finner du link til bloggen på Facebook. E-post: unesmat@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits